تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ کلیک2024-10-02
نرخ کلیک چیست؟ 10 نکتۀ کاربردی برای بهبود آن ویپدیا بلاگ صباویژن
بنرهای تبلیغاتی معمولا با ابعاد کوچک در سایتها نمایش داده میشوند و استفاده مناسب و بهینه از این فضای کوچک، برای جذب بیشتر کاربران بسیار مهم است. برای طراحی بنر تبلیغاتی سعی کنید با درج اطلاعات با ارزش و قرار دادن فضای سفیدمناسب، توجه مخاطبین را به بخشی که اهمیت بیشتری دارد جلب کنید. اگرچه معیارهای جدیدتر و پیچیدهتری در بازاریابی دیجیتال وجود دارد، اما CTR یکی از راههای اساسی و کلاسیک برای اندازهگیری و بهینهسازی عملکرد تبلیغات آنلاین شماست. بسیاری از کارکردهای استراتژی تبلیغات شما به افزایش نرخ کلیک شما بستگی دارد.
افزایش نرخ کلیک تبلیغات با استفاده از یک استراتژی بهبود CTR برای موفقیت در این زمینه کافی نیست! بهتر است برای داشتن بهترین رویکرد تبلیغات کلیکی، جذب مشتری و حفظ مخاطبان وفادار کسبوکارتان، ترکیبی از روشهای افزایش نرخ کلیک که نیازهایتان را برآورده میسازند، در بازاریابی پیادهسازی کنید. هشتگها در بسیاری از شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام استفاده میشوند. درباره ترند حوزه کسب و کار خود و یا هشتگهای ترند روز تحقیق کنید و هشتگهایی که به متن شما مرتبطاند را به کار ببرید تا شانس دیده شدن توسط مخاطبین هدف را بیشتر کنید.
بنابراین، همیشه محتوای جدید و خلاقانه تولید کنین تا توجه کاربران حفظ بشه. اینستاگرام به شما اجازه میده تبلیغاتتون رو در ساعات یا روزهایی که مخاطب هدفتون بیشترین فعالیت رو داره نمایش بدین. مثلاً اگه بدونین کاربرای شما بیشتر عصرها آنلاین هستن، میتونین تبلیغات رو طوری زمانبندی کنین که فقط تو این ساعات نمایش داده بشه. این نوع تبلیغات به شما اجازه میده تا چندین تصویر یا ویدئو رو تو یه تبلیغ به نمایش بذارین. مثلاً اگه یه فروشگاه آنلاین دارین، میتونین از کاروسل برای معرفی محصولات مختلف استفاده کنین. با توجه به این گزینهها، میتونین تبلیغاتتون رو دقیقتر و بهینهتر انجام بدین.
اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی جهان، امکانات متعددی برای تبلیغات ارائه میدهد. از آنجایی که این پلتفرم توانسته است توجه میلیونها کاربر را جلب کند، تبدیل به یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی برای برندها و کسبوکارها شده است. اگر مردم به کسبوکار شما علاقهمند باشند، روی تبلیغ شما کلیک میکنند.
- سوال کردن از کاربران میتواند در قالب نظرسنجی استوری باشد که با استفاده از ابزارهای استوری به راحتی میتوانید آن را اجرا کنید.
- نگارش آگهیهای هیجان انگیز برای جذب توجه کاربران و تشویق آنها به کلیک بسیار اهمیت دارد.
- همانطور که گفتیم این اصطلاح فقط برای نتایج سایت نیست و در تبلیغات گوگل نیز از آن استفاده میشود. {
- از طرفی، بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام کمک زیادی به افزایش آگاهی از برند (Brand awareness) میکند که بخشی از موفقیت پیج اینستاگرامتان است. |}{
- مثلاً در تبلیغات در گوگل، خرجکردن پول و قیمت پیشنهادی بالاتر لزوماً بهمعنای ایمپرشن بیشتر و گرفتن جایگاه بهتر نیست. |}{
- اینستاگرام به یکی از محبوبترین پلتفرمهای تبلیغاتی جهان تبدیل شده است. |}
تبلیغات در گوگل
با سریعتر لود شدن صفحات، مشتری همچنان به فهمیدن بیشتر دربارۀ محتوای لینک شما، علاقمند است. از نمونههای زیر برای نوشتن CTA مناسب و افزایش نرخ کلیک برندتان، استفاده کنید. کال تو اکشن، CTA یا فراخوان به عمل، نوعی دعوت از مخاطبان برای طی یک فرآیند خاص است که در نهایت منجر به سود کسبوکار خواهد شد. CTA به مخاطب اعلام میکند که دقیقاً از او چه میخواهید و برای یک تجربه کاربری بهتر، او را در چه مسیری هدایت میکنید.
تبلیغات پولی هم بهصورت آنلاین (مانند تبلیغات در گوگل و اینستاگرام) و هم آفلاین (مانند بیلبوردها و تلویزیون) انجام میشود. با این حال، در دنیای امروز، تبلیغات دیجیتال به دلیل کارایی بیشتر، محبوبیت بالاتری پیدا کرده است. در آژانس تبلیغات نکسوس, با تیمی متخصص در بازاریابی دیجیتال و تجربهای غنی در مدیریت کمپینهای تبلیغاتی, به شما کمک میکنیم تا تبلیغاتی اثربخش, متناسب با نیازهای کسب وکارتان طراحی و اجرا کنید. اگر به دنبال نتایج واقعی و ماندگار هستید, مشاوره تخصصی ما مسیر رشد برندتان را هموار میکند. اگر میخواهید فالوورها با شما تعامل داشته باشند، شما هم باید با آنها در تعامل باشید. برای داشتن تعامل، شما باید به صفحات رقبا رفته و کامنتهای آنها را مشاهده و لایک کنید.
فن پیج اینستاگرام چیست؟
ما هم توصیه میکنیم بهجای افزایش قیمت پیشنهادی، ابتدا روی جذابیت تبلیغ – همان نکاتی که برای افزایش نرخ کلیک تبلیغات گفتیم – کار کنید. این دستهبندیها میتوانند براساس جنسیت، سن، موقعیت جغرافیایی یا علایق کاربران باشند. وگانها به حیوانات خانگی و نگهداری از آنها علاقه دارند و به احتمال زیاد به محصولات ما هم نیاز پیدا خواهند کرد. عنوان صفحات فرود، تیترهای مربوط به محتوای تبلیغاتی، جملاتی که در بالای هر صفحه نمایش داده میشوند و حتی لغات موجود در نامک (URL) هر لینک، در ترغیب کاربران به کلیک روی آن، مؤثراند. تبلیغات پولی به هر نوع تبلیغی گفته میشود که شما برای دیدهشدن کسبوکار خود هزینه پرداخت میکنید. با استفاده از استراتژیهای مختلف تبلیغات پولی، مانند تبلیغ در موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی، تبلیغ ویدیویی، همسان و بنری، میتوانید این روش را بهطور موثر اجرا کنید.
✔️ منظور از CTR ارگانیک، وقتی است که سایت شما بهشکل طبیعی (نه با تبلیغات در گوگل) در بین نتایج قرار بگیرید و کاربران روی آن کلیک کنند. نتایج جستجوی مرتبطترین کلیدواژههای خود را مطالعه کنید و بررسی کنید که کدام تبلیغها بهترین عملکردرا دارند یا از راهحلهای غیرمعمول جدید الهام بگیرید. از این طریق نهتنها میتوانید برای کمپینهایتانچیز تازهای به دست آورید بلکه میتوانید از خطاهای دیگران درس بگیرید. احتمالاً یکی از چیزهای هیجانانگیز درمورد صنعت تبلیغاتدیجیتال این است که مجموعه قوانین جهانی وجود ندارد که برای همه به صورت یکسان کار کند.بنابراین هیچگاه تست کمپین تبلیغاتی را دستکم نگیرید.
هر مدیر کسبوکاری دیر یا زود رویکرد خود راتعیین میکند و حتی پس از آن نیز استراتژی آنها دائما دستخوش تغییر است. تنها راهیکه میتوان از طریق آن تصمیم گرفت که کدام شیوهها ارزش سرمایهگذاری دارند ایناست که مرتب تبلیغات خود را آزمایش و اصلاح کنید. تبلیغات رنگارنگ و روشن فانتا که کاربر را به یک بازی تعاملی دعوت میکند.
استفاده از اعداد، مانند “5 روش برای افزایش CTR” یا “10 راهکار برتر سئو”، میتواند به جلب توجه کاربران کمک کند و CTR شما را افزایش دهد. عنوانها و توضیحات متا باید به گونهای نوشته شوند که کاربر را ترغیب به کلیک کنند. همچنین توضیحات متا باید اطلاعات مفیدی به کاربران بدهد تا آنها را به کلیک روی لینکها تشویق کند. گوگل از نرخ کلیک به عنوان یک عامل برای ارزیابی کیفیت نتایج استفاده میکند. اگر نرخ کلیک یک صفحه از نتایج جستجو بیشتر باشد، گوگل این صفحه را مرتبطتر و باکیفیتتر تشخیص میدهد و رتبه آن را بهبود میبخشد.
جدا از فعالیتهای اینفلوئنسر مارکتینگ خود، باید با برندهایی همکاری کنید که مخاطبانی مشابه شما دارند اما در حوزه تخصصی شما نیستند و رقیب به حساب نمیآیند. برای مثال برندی با مخاطبان مشابه مییابید و با هم کمپینی را راهاندازی میکنید. به عنوان جایزه، ترکیبی از کالا و خدمات هر دو کسب و کار را پیشنهاد دهید و از کل مخاطبان بخواهید هر دو صفحه کسب و کار را دنبال کنند. یکی از روندهای آینده تبلیغات در اینستاگرام، افزایش استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای شخصیسازی تبلیغات است.
اگرچه هر کمپین و فرمت تبلیغاتی به طور متغیری متفاوت است، اما میانگین هزینههای تبلیغاتی پینترست در سال 2023، 1.50 دلار برای هر کلیک بوده است. تبلیغات کلیکی پینترست نه تنها به میزان قابل توجهی ارزانتر از اینستاگرام و یوتیوب هستند، بلکه بسیار موثر نیز هستند. اگر کسب و کار شما مرتبط با صنعت زیبایی، مد، لباس، جواهرات و … میباشد، تبلیغ کلیکی در اینستاگرام میتواند برای شما مناسب باشد.
تصاویر مثبت و معنادار، مخاطب را به تبلیغ شما جذب کرده و حس اعتماد و ارتباط بهتری را ایجاد میکنند. از سوی دیگر، استفاده بیش از حد از عناصر بصری ممکن است باعث شلوغی تبلیغ و گم شدن پیام اصلی شود. بنابراین برای بهینه سازی تبلیغات باید در انتخاب تصاویر دقت کرد تا بنر تبلیغاتی ساده و بدون پیچیدگیهای غیرضروری باشد. تبلیغات اینستاگرام امکان جمعآوری اطلاعات مخاطبان را فراهم میکند.کافی است، هر یک از این افراد بر روی لینک آگهیها کلیک کنند تا امکان دسترسی به آنها محقق شود.
{مزایا و راه اندازی کمپین حداکثر عملکرد برای تبلیغات آنلاین (performance max)
|}از طرفی، متوجه میشوید که آیا محتوای شما با خواسته و نیت کاربر از جستوجوی عبارتی مشخص همخوانی دارد یا نه. ببینید، وقتی کاربر کلمه یا عبارتی را در گوگل جستوجو میکند، لیستی از نتایج جستوجو – که به این صفحات نتایج جستوجو، سرپ (SERP) گفته میشود – ردیف میشود. از طرفی، قرار است مشتری بالقوه با کلیک بر محتوا به صفحۀ فرود منتقل شود. اگر وارد دنیای بسیار متفاوتی شود حس ناخوشایندی میگیرد، گیج میشود و ممکن است آن را ترک کند. بنر و صفحۀ فرود بهلحاظ بصری و پیام باید یکپارچه و هماهنگ باشند و بهتر است هردوی آنها را هم با هویت برند تطبیق دهیم. در صورتی که سؤالی دربارۀ نرخ کلیک دارید، از طریق بخش نظرات همین مطلب، با ما در ارتباط باشید.
بنابراین، چگونه میتوانید مطمئن شوید افرادی که روی تبلیغات شما کلیک میکنند، به سفر مشتری خود تا نقطۀ تبدیل ادامه میدهند؟ شما روی مشتریان ایدئال خود تمرکز میکنید. مشتریان ایدئال کسانی هستند که بیشترین ارزش را از آنچه کسبوکار شما ارائه میدهد به دست آورند. اگر با آنها خوب رفتار کنید، احتمالاً بارها و بارها برمیگردند؛ بنابراین شما میخواهید آنها را با تبلیغات خود هدف قرار دهید. رباتهای موتورهای جستوجویی مانند گوگل، به رفتار مخاطبان هنگام مراجعه به محتواهای شما توجه زیادی دارند. برای مثال، اگر شما ۵ کلیک و ۱۰۰ نمایش داشته باشید، CTR شما %۵ خواهد بود.
در دنیای تبلیغات آنلاین، دیگر روشهای سنتی مانند بیلبوردها و تبلیغات تلویزیونی، آنچنان که باید، کارآمد نیستند. کاربران امروزی تمایل دارند که با برندها تعامل داشته باشند، داستان آنها را بشنوند و تجربهای شخصیسازیشده دریافت کنند. دربارۀ هشتگهای پرطرفدار در صنعت خود تحقیق کنید و از هشتگهایی استفاده کنید که با بقیۀ کسبوکار شما مرتبط است تا شانس دیدهشدن توسط مخاطبان هدف خود را افزایش دهید. بهبود CTR میتواند به کسبوکار شما کمک کند تا نرخ تبدیل را بهبود بخشد و درآمد بیشتری بهصورت آنلاین کسب کند. بنابراین، چگونه میتوانید CTR خود را افزایش دهید؟ در اینجا 10 نکته وجود دارد که هنگام تلاش برای بهبود CTR باید در نظر بگیرید.
افزایش تعامل اینستاگرام به شما کمک میکند تا ارتباط موثر و پایداری در شبکههای اجتماعی ایجاد کنید. ارائه لینک در استوری، بهترین روش جذب ترافیک وبسایت به حساب میآید.به این ترتیب، کاربران با بالا کشیدن صفحه میتوانند وارد لینک مورد نظر شوند. اگر بخواهیم در موردافزایش نرخ کلیک واقعاً جدی باشیم، این که تنها به طور مختصر با مخاطب خود مواجه شویم و چند واقعیت در مورد علایق آنها یاد بگیریم کافینیست. درباره چیزهایی فکر کنید که به نظر آنها بیشترین جذابیت را دارد یا برایالهام گرفتن، موفقترین تبلیغاتتان را مرور کنید. کار روی نسخه تبلیغتان میتواند نرخ کلیک تبلیغات شما را به میزان قابل توجهیافزایش دهد، بهخصوص اگر با تحقیق عمیقدرمورد مخاطبان، پشتیبانی شده باشد.
برای مثال در تصویر زیر، نمونهای از تبلیغات در استوری اینستاگرام را مشاهده میکنید که از تصویر ثابت برای تبلیغ محصول با ارائه مشوق حمل و نقل رایگان استفاده کرده است. دکمه فراخوانی به اقدام نیز در پایین صفحه با عبارت «حالا خرید کنید» مشخص شده است. کاربران اینستاگرام علاوه بر دنبال کردن افراد و برندها، میتوانند هشتگها را دنبال کنند. بنابراین، برای افزایش تعداد فالوورهای خود، باید هشتگهایی را که مخاطبان هدف شما دنبال میکنند، به پستهای خود اضافه کنید. از قرار دادن هشتگهای مانند «#فالو ـ کنید» و «#لایک ـ کنید» خودداری کنید. اگر بودجهای را برای تبلیغ در شبکههای اجتماعی اختصاص دادهاید، حتما اینستاگرام را جزو گزینههای خود در نظر بگیرید.
تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یکی از استراتژیهای بازاریابی دیجیتالی است که در آن میخواهید CTR را نظارت کنید. در نظر داشته باشید که CTR شما بر جنبههای مختلف کمپین PPC شما تأثیر میگذارد. هنگامی که یک کمپین تبلیغاتی PPC اجرا میکنید، هر زمانی که شخصی کلمۀ کلیدی استفادهشده در تبلیغ شما را تایپ کند، تبلیغ شما در نتایج جستوجو ظاهر میشود. تیتر اولین چیزی است که کاربران از محتوای شما میبینند، بنابراین بسیار مهم است که جذاب و قانعکننده باشد تا کاربران را به کلیک کردن ترغیب کند.
هر پلتفرم به انواع جمعیتهای هدف خاص خدمات میکند و این امکان را به کسبوکارها میدهد که پلتفرم مناسب برای بازار هدف خود انتخاب کنند. بهترین تبلیغات استوری اینستاگرام آنهایی هستند که شبیه استوریهای معمولی به نظر میرسند. برای طراحی استوریهای تبلیغاتی، کسب و کارها میتوانند از عناصر استوریهای طبیعی اینستاگرام مانند GIF، فیلتر و متن استفاده کنند تا تمایز استوریهای تبلیغاتی با استوریهای معمولی کمتر شود.
تبلیغات ارگانیک و موثر در اینستاگرام نیز بخش مهمی از استراتژی بازاریابی کسب وکارهای ایرانی را تشکیل میدهد. محتوای خلاقانه و جذاب, استفاده هدفمند از هشتگها, ایجاد تعامل با کاربران و همکاری با اینفلوئنسرهای معتبر از جمله روشهای رایج هستند. بسیاری از برندهای ایرانی با طراحی کمپینهای خلاقانه و استفاده از عناصر فرهنگی-اجتماعی خاص ایران, توانستهاند توجه کاربران را جلب کرده و وفاداری آنها را افزایش دهند.
تبلیغات بنری متحرک، چشم را به بازی میگیرند و آن را متوقف میکنند؛ پس پربیراه نیست اگر بگوییم این نوع از بنرها شانس زیادی برای افزایش کلیک بنر تبلیغاتی کسبوکارها خواهند داشت. از آنجا که در این نوع تبلیغات پولی میتوانید بهطور دقیق هدفگذاری کنید، بهترین زمان برای استفاده از تبلیغات در شبکههای اجتماعی زمانی است که بخواهید گروه مشخصی از مخاطبان را با هدف خاصی افزایش دهید. همچنین، با تمرکز بر این گروه خاص، میتوانید آنها را به سمت خرید از سایت خود هدایت کنید. نوع دستگاهی که کاربران از آن برای وبگردی استفاده میکنند، بر تجربه تبلیغاتی آنها تأثیر دارد. بنابراین با تمرکز روی این دستگاهها، میتوانید بیش از نیمی از کاربران اینترنت را هدف بگیرید. در مقابل، تبلیغات پولی برای کسب و کار شامل کمپینهایی با هدف فروش است.
این ویژگی به دلیل رؤیتپذیری بالا و همچنین فرمت جذاب و سریع، به یکی از گزینههای اصلی تبلیغاتی در اینستاگرام تبدیل شده است. برای بازاریابی ایمیلی، میتوانید کمپین خود را با تقسیمبندی مخاطبان خود بهینه کنید. با تقسیمبندی آنها، اطمینان حاصل میکنید که محتوای مرتبط با خود را دریافت میکنند.
در صورتی که شناسایایی صحیح و هدفگیری دقیقی در هنگام تقسیمبندی مخاطبان داشته باشید، احتمال کلیک کردن هر فرد روی لینکتان را بالا برده و باعث بهبود CTR تبلیغاتتان خواهید شد. همچنین، به جذب مخاطب با استفاده از علائم نگارشی صحیح، جملات کوتاه و گیرا، ضربالمثلها و بازی با کلمات بپردازید تا آنها را به تبلیغات کلیکی خود، علاقمند کنید. همانطور که از نام این نوع تبلیغات پیداست، کسبوکارها ویدیویی از محصول، سرویس یا خدمات خود را بهعنوان استراتژی تبلیغات پولی به نمایش میگذارند. این تبلیغات معمولاً در رسانههایی مانند یوتیوب، آپارات و حتی تلویزیون پخش میشوند و ممکن است قبل از نمایش ویدیو اصلی، در حین پخش یا پس از آن به نمایش درآیند. زمانی که کلمه کلیدی مرتبط با خواستهتان را در اینترنت جستجو میکنید، ممکن است نتایج جستجو شامل ترکیبی از نتایج ارگانیک و تبلیغات پولی باشد که بهطور برجسته در موتور جستجوی گوگل ظاهر میشوند.
بر اساس گزارش سالانه نجوا، نرخ کلیک کمپینهایی که از قابلیت سگمنتیشن (بخشبندی) استفاده کردهاند، ۳ برابر بیشتر از کسانی بوده است که مخاطبان را بخشبندی نکردهاند. اگر بعد از محاسبهٔ نرخ کلیک تبلیغات، مقدار CTR کمتر از حد انتظار بود، یک یا چند راهحل را از این لیست امتحان کنید. مثلاً اگر تبلیغ فروشگاه اینترنتی لباس طی یک ماه، ۱۵۰۰۰ بار در صفحهٔ نتایج جستوجو ظاهر شود و ۹۰۰ نفر روی آن کلیک کنند، نرخ کلیک آن در این بازهٔ زمانی برابر است با ۶ درصد.
نرخ کلیک (Click-Through Rate) یکی از راههای سنجش موفقیت موتور جستوجو، تبلیغات یا کمپینهای ایمیلی است. نرخ کلیک نشان میدهد که چند درصد از کاربران تصمیم گرفتهاند بلافاصله پس از دیدن لینک، روی آن کلیک کنند. بهینه سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام فرآیندی مستمر است که نیاز به توجه دقیق به طراحی بصری، متن، هدفگذاری مخاطب و تحلیل نتایج دارد.
برای کمپینهای تبلیغاتی خود یک نسخۀ تبلیغاتی قوی ایجاد کنید تا مخاطبان خود را علاقهمند کنید. اطمینان حاصل کنید که با مخاطبان شما مرتبط است و بر نیازهای آنها تمرکز دارد. اگر میخواهید مخاطبان شما روی تبلیغ کلیک کنند، باید یک نسخۀ تبلیغاتی ایجاد کنید که متناسب با نیازها و علایق آنها باشد.
قبل از تولید و انتشار محتوا لازم است علایق و نیازهای مخاطبان هدف را به خوبی بشناسید و بر اساس آن اقدام به تولید محتوا در اینستاگرام کنید. این در حالی است که بسیاری از کسب و کارها توجهی به این مسئله ندارند و نتیجه خوبی دریافت نمیکنند. بنابراین برای نتیجه گرفتن باید نیاز مخاطب را بشناسید، علایق آنها را بررسی کنید و ببینید تمایل آنها چگونه است. کارآفرینان و شرکتهای استارتاپی که به دنبال توسعه کسبوکار و جذب مشتریان جدید هستند، میتوانند از تبلیغات PPC در لینکدین بهرهمند شوند. این تبلیغات به آنها امکان معرفی و افزایش شناخت کسبوکارشان را میدهد.
این معیار به تبلیغکنندگان نشان میدهد که چقدر تبلیغات برای کاربران جذاب بوده و آیا نیاز به بهینهسازی و تغییرات دارد یا خیر. مهم است که هدفها، مخاطبان هدف و پیامهای تبلیغاتی شما با استراتژیهای تبلیغات PPC در توییتر هماهنگ شوند. تنظیمات دقیق هدفگیری و نظارت مداوم بر عملکرد تبلیغات نیز میتواند به بهبود عملکرد تبلیغات شما کمک کند.
برای یافتن نمونههایی از ارائۀ کد تخفیف تأثیرگذار و هدفمند برای جذب مشتری و بهبود نرخ کلیک، میتوانید به مقالۀ «پیامک تخفیف جذاب» مراجعه نمایید. در سال ۲۰۲۴، ۸۴ درصد از مصرفکنندگان اعلام کردند که پس از تماشای ویدیوهای تبلیغاتی، انگیزه بیشتری برای خرید پیدا کردهاند. تبلیغات همسان به نوعی از تبلیغات پولی گفته میشود که در آن، محتوای تبلیغاتی از نظر ظاهری با محیط یا بستری که در آن قرار دارد هیچ تفاوتی ندارد.
تبلیغات در اینستاگرام