خودرو mvm 550 اتوماتیک 2020-04-30

خرید و فروش خودرو ام‌وی‌ام 550 در تهران با بهترین قیمت دیوار

این پیشرانه حداکثر 139 اسب‌بخار قدرت و 182 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و در مقایسه با سایر خودروهای چینی برتری روی کاغذ را به ام وی ام 550 اعطا می‌کند. خوشبختانه مدیران خودرو این مدل را با دو نوع گیربکس پنج سرعته دنده‌ای و اتوماتیک CVT به بازار عرضه کرد. از این رو مخاطبان می‌توانستند نسخه اتوماتیک ام وی ام 550 را خریداری کنند. به گفته امیری مدیر بازاریابی و فروش شرکت مدیران خودرو، این خودرو با طراحی زیبا و بروز خود و مطابق استانداردهای روز جهانی همواره مورد توجه کارشناسان بازار قرار گرفته است. MVM 550 با چهره مدرن و با وقار و با موتور ۲۰۰۰ با قدرت ۱۳۹ اسب بخار و با گیربکس اتوماتیک مجهز به تکنولوژی CVT و۷ دنده طی روزهای آتی وارد بازار خواهد شد.

عملکرد موتور ام وی ام 550 هم خوب است و چابکی قابل قبولی را به این خودرو می‌بخشد. باتوجه به نظرات دارندگان ام‌وی‌ام 550، ایرادات اساسی این خودرو را می‌توان کیفیت پایین قطعات و استهلاک بالای آن دانست که باعث دلسردی مالکان و خریداران احتمالی در آینده می‌شود. لوازم یدکی گران‌قیمت نیز از فاکتورهای مهم در انتخاب خودروی اقتصادی است و ام‌وی‌ام 550 در این بخش حرفی برای گفتن در برابر رقبایش نخواهد داشت. استاندارد آلایندگی این پیشرانه یورو ۴ است و با توجه به دنیای مدرن امروزی، این استاندارد در خودرویی که در چند سال اخیر توسعه یافته، کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد. حجم مخزن سوخت ۵۲ لیتر است؛ اطلاعات دقیقی از مصرف سوخت این خودرو از سوی سازنده و شرکت مونتاژکننده منتشر نشده است؛ بدین دلیل اطلاعات مهمی همانند مصرف سوخت، همچنان نامشخص است و فقط می‌توان به تجربه‌ی مصرف‌کنندگان بسنده کرد.

همان‌طور که اشاره کردیم، mvm 550 نسخه‌ای فیس‌لیفت از ام وی ام 530 محسوب می‌شود که یعنی طراحی اولیه آن به سال 2006 برمی‌گردد. عملکرد گیربکس ضریب متغیر پیوسته کاملا مورد رضایت مشتریان واقع شده و در حالت دستی شتاب و کشش دلخواه را به راننده ارائه می‌ دهد. اگرچه در ابتدای حضور 530، اکثر مردم با توجه به سابقه کیفیتی اجناس چینی، نگاه مثبتی به آن نداشتند اما پس از گذشت مدت زمانی نسبتا کوتاه، این خودرو توانست تا در کنار محصولات ایرانی-فرانسوی قدیمی و تکراری جایی برای خود باز کند. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. فضای خوبی که بریا سرنشینان جلویی و عقبی خودرو در نطر گرفته شده است باعث شده تا رضایت سرنشینان جلویی و پشتی خودرو به خوبی پاسخ داده شود.

مقایسه امکانات رفاهی و ایمنی جک جی 5 و ام وی ام 550

از نمای جلو با چراغ ها و یک جلو پنجره بزرگ مواجه می شوید که نمای نسبتا خوبی برای این بخش به وجود آورده است. از نمای جانبی طراحی کاملا ساده ای می بینید که عاری از هر گونه خطوط است و از نمای پشت چراغ های کوچک و ناهماهنگ با بدنه به چشم می خورند. در کل در این رنج قیمت طراحی ام وی ام 550 نمره قابل قبولی دریافت می کند. با ورود به کابین نیز یک تریم دو رنگ کرم و مشکی توجه راننده و سرنشینان را به خود جلب می کند.

هرچند این نرمی تاحدودی روی هندلینگ خودرو اثر منفی داشته است اما در یک سدان خانوادگی مثل ام وی ام 550، کیفیت سواری اولویت بالاتری دارد. قبل از پرداختن به مزایا و معایب ام وی ام 550 بهتر است نگاهی به تاریخچه این سدان چینی و دوران حضور آن در بازار کشورمان بیندازیم. ام وی ام 550 در واقع همان چری E5 است که سال 2011 معرفی شد و تا 2016 روی خط تولید بود. ام وی ام ۵۵۰ از جمله سدان های نه چندان پرفروغ چینی در بازار خودرو ایران است، خودرویی که نتوانست آن طور که باید و شاید، به موفقیت برسد و فروش پایینی را تجربه کرد.

این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. اما اگر تنوع طلب هستید و در فواصل زمانی کوتاه تصمیم به فروش خودرو خود می‌گیرید، بهتر است از ام وی ام 550 صرف‌نظر کنید و به سراغ یک سدان داخلی صفرکیلومتر بروید. طبیعی است که در چنین شرایطی توقع یک چهره به‌روز را از ام وی ام 550 نداریم اما طراحی این خودرو حتی نسبت به رقبای هم سن و سالی مثل جک J5 یا برلیانس H330 هم کمی قدیمی به نظر می‌رسد و به‌خصوص برای خریداران جوان جذابیتی ندارد. در پایان با توجه به نظرات این مالکان عزیز و مشخصات فنی-رفاهی این خودرو، به نظر می‌ رسد که نمره متوسط روبه بالا را می‌ توان در کارنامه این سدان چینی تبار درج کرد. از جمله نکات مثبتی که موجبات خرسندی بسیاری از مالکان MVM 550 را فراهم آورده است، می توان به مشخصات فنی مناسب و کیفیت درخور متعلقات پیشرانه و گیربکس اشاره نمود. در روزگاری که بازار سدان‌ های ارزانقیمت کشورمان پرشده بود است از انواع خودروهای قدیمی فرانسوی که دیگر از دیدنشان هم خسته شده بودیم، حضور یک سدان چینی به نام چری A5 یا همان mvm530 ...

البته مثل دیگر خودروهای چینی، متریال به کار برده شده در ساخت کابین از جنس پلاستیک خشک است و در مقابل رقبا نمی تواند راضی کننده باشد. سدان‌هایی که در این بازه حضور دارند اکثرا چینی هستند و شرایط فروش آن‌ها توسط نمایندگی‌ها، رقابت را برای سایر رقبا بسیار دشوار کرده است. مهم‌ترین رقبای ام‌وی‌ام 550، آریو سایپا، جک J5 و برلیانس H330 هستند که کیفیت و  خدمات پس از فروش بهتری در مقایسه با ام‌وی‌ام 550 دارند. از دیگر رقبای مهم این خودرو می‌توان به دنا پلاس و پژو 301 اشاره کرد. البته دلیل تمجید از کابین این خودرو، طراحی‌های نامناسب و ناامیدکننده‌ی برخی خودروسازان چینی است و در مقایسه با رقبای غیر چینی، نمی‌توان داشبورد و کابین ام‌وی‌ام 550 را برنده دانست. همچنین به لطف فاصله‌ی بین دو محور ۲۶۰۰ میلی‌متری، فضای مناسبی برای سرنشینان و به‌خصوص سرنشینان عقب فراهم شده است که یکی از نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شود.

ترمز مورد استفاده در خودرو نیز از نوع ABS است و با استفاده از فنر بندی و سیستم تعلیق مناسب، چسبندگی خودرو به جاده بسیار خوب برآورد شده است. این خودرو که در واقع یک فیس‌لیفت اساسی (ماژور) از چری A5 (ام وی ام ۵۳۰) محسوب می‌شود، سال ۱۳۹۴ روی خط مونتاژ مدیران خودرو آمد تا راه پدر خود را ادامه دهد. احتمالا مافیای خودروهای بی کیفیت داخلی چنین مقاله سفارشی براش درست کردند. مدل 96دارم تا به حال رنگ تعمیرگاه ندیده قدرت عالی نسبت به قیمتش هیچ ماشین ایرانی به گردش هم نمی‌رسه . در حال حاضر و با گذشت چند سال از توقف تولید mvm 550 این موضوع بغرنج‌تر هم شده است و برای فروش این خودرو باید کمی صبور باشید و بعضاً تخفیف خوبی به خریدار بدهید. داشبورد ام وی ام 550 دوام قابل قبولی دارد و در گذر زمان دچار افت کیفی عجیب و غریبی نمی‌شود اما کل تریم داخلی این خودرو (شامل داشبورد و رودری‌ها) از پلاستیک کاملاً خشک ساخته شده است.

در این مقاله می خواهیم با ویژگی های ام وی ام ۵۵۰ بیش تر آشنا شویم و راهنمای خرید کاملی از آن، ارائه دهیم. در روزگاری که بازار سدان‌ های ارزانقیمت کشورمان پرشده بود است از انواع خودروهای قدیمی فرانسوی که دیگر از دیدنشان هم خسته شده بودیم، حضور یک سدان چینی به نام چری A5 یا همان mvm530 خودمان، توانست شرایط را تا حدی تغییر دهد و سپس نوبت به MVM 550 رسید. خدمات پس از فروش ام‌وی‌ام 550 بر عهده‌ی صنایع خودروسازی مدیران یا همان مدیران خودرو است که نمایندگی‌های متعددی در کشور دارد. اکثر نمایندگی‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات پس از فروش، در مراکز استان و شهرستان‌های بزرگ قرار دارند و گستردگی خدمات زیاد چشمگیر نیست.

ام وی ام 550 از یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 132 اسب بخار و حداکثر گشتاور 180 نیوتن متر بهره می‌گیرد. نیروی این پیشرانه هم از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) به محور جلو این سدان کامپکت منتقل می‌شود. پیشرانه MVM 550 از نوع دو لیتری، چهار سیلندر و تنفس طبیعی بوده که توانایی استخراج نیرویی معادل 139 اسب بخار در دور موتور 5750 و گشتاوری برابر با 182 نیوتن-متر در دور موتور 4300 را داراست. همچنین گیربکس پنج سرعته دستی و یا جعبه دنده cvt با حالت تیپ ترونیک هفت سرعته، نیروی پیشرانه را به چرخ‌ های جلو انتقال می‌ دهند. حجم پیشرانه‌ی ام‌وی‌ام 550، نکته‌ی قوتی برای این خودرو در برابر رقبایی همچون جک جی ۵ و برلیانس H330 است. این پیشرانه با جعبه‌دنده‌ی خودکار از نوع CVT جفت شده است که شتاب اولیه‌ی خوبی ارائه می‌کند.

از این رو، بایستی این پیشرانه را به عنوان یکی از مزایای mvm 550 محسوب کنیم. در یکی دو سال اخیر، خودروسازان چینی به سمت استفاده از پیشرانه‌های کم حجم توربو رفته‌اند و به ندرت از موتورهای تنفس طبیعی بهره می‌گیرند. اما mvm 550 از نسل قبل خودروهای چینی است و قلب تپنده ۲ لیتری تنفس طبیعی را در سینه دارد. اما mvm 550 از نسل قبل خودروهای چینی است و قلب تپنده 2 لیتری تنفس طبیعی را در سینه دارد. البته بیش‌تر آمار فروش mvm 550 در بازار ایران مربوط به نسخه اتوماتیک می‌شود و نسخه دنده‌ای تیراژ تولید به مراتب پایین‌تری داشته است. ام وی ام 550 یا همان چری E5 از سال 1394 به عنوان جایگزینی برای چری A5 یا همان ام وی ام 530 در سبد محصولات مدیران خودرو قرار گرفت و در دو نسخه ی دنده ای و اتومات تا سال 1397 عرضه شد.

همان‌طور که انتظار داریم، شتاب و کشش نسخه دنده‌ای ام وی ام 550 بسیار بهتر از نسخه اتوماتیک است. با این حال نسخه اتوماتیک برای گذر از ترافیک‌های شهری کارایی بیشتری دارد. مصرف سوخت ام وی ام 550 نیز در دنیای واقعی رقمی حدود 10 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود، عددی که با وزن خودرو و حجم پیشرانه آن تطابق دارد. شتاب صفر تا صد رسمی 11.5 ثانیه و حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت، از دیگر مشخصات فنی ام وی ام 550 هستند.

شاید طراحی این بخش، به‌تنهایی متوسط و قابل قبول به نظر برسد؛ اما عدم وجود ارتباط بین نمای جلو و عقب، باعث القای حس کسل‌کننده‌ای به بیننده می‌شود. چری اتومبیل (Chery Automobile) یکی از شرکت‌های خودروسازی بزرگ در جمهوری خلق چین به شمار می‌رود که تیراژ تولید بالایی دارد و با توجه به میزان تولید، بیست و هشتمین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود. محصولات این شرکت در ایران توسط مدیران خودرو و تعداد کمی توسط سناباد خودرو مونتاژ می‌شوند و به فروش می‌رسند.

من ۸ سال است این خودرو را دارم و مشکلی با آن ندارم در کل خودرو بی دردسری است . از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنیداز شما سپاسگزاریم.

یکی از امکاناتی که جای خالی آن احساس می‌شود، سیستم تهویه مطبوع خودکار است که در اکثر رقبای این خودرو،حتی خودروهایی در رده‌ی قیمتی کمتر از ام‌وی‌ام 550 نیز ارائه می‌شود. پس از موفقیت نسبی مدل 530، مدیران خودرو تصمیم گرفت تا نسخه فیس لیفت آن را که از سال 2013 میلادی تحت نام چری E5 در بازار چین حضور یافته بود، وارد کشورمان کند. نسخه جدید که mvm550 نامگذاری شد، توانست تا نظر مشتریان سدان های میان-قیمت را به خود جلب نماید و تاکنون نیز حضورش در ایران تداوم داشته است.

ام وی ام 550 از یک پیشرانه 4 سیلندر با حجم 2000 سی سی بهره می برد که می‌تواند 139 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 182 نیوتن متر گشتاور در 4300 دور در دقیقه را تولید کند. سپس نیروی تولید شده توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می شود. از نقاط ضعف این سدان چینی، می توان به عملکرد ناهماهنگ گیربکس CVT آن اشاره کرد که اغلب مالکان از آن شاکی هستند. شتاب 0 تا 100 این سدان 1366 کیلوگرمی نیز 11.5 ثانیه اعلام شده که عدد مناسبی را نشان می دهد. طبق اعلام شرکت سازنده، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو معادل 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

ام‌وی‌ام 550 در اصل همان چری E5 است؛ این خودروی سدان کامپکت که از سال ۲۰۱۳ در بازار چین عرضه شد، براساس چری A5 یا ام‌وی‌ام 530 ساخته شده است. این خودرو در کشور ما با نام ام‌وی‌ام 550 رونمایی شد و در حال حاضر در دو نسخه‌ی خودکار و دستی قابل خرید است. به گفته امیری شرکت مدیران خودرو از جمله شرکت های تولیدی می باشد که در سال های اخیر با ارائه مدل های متنوع همراه با افزایش کیفیت و توسعه خدمات پس از فروش و همچنین همکاری با شرکت های معتبر ، تبدیل به یک خودروساز مطرح و پر قدرت در کشور گردیده است . در حقیقت فاصله ۲۶۰۰ میلی متری که بین دو محور خودرو قرار گرفته است باعث شده است تا فضای کافی و مناسبی را برای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب این خودرو فراهم شود. جنس پوشش صندلی ها از نوع چرم است و تنظیم آنها نیز به صورت دستی انجام می شود که امکان تنظیم در چهار جهت مختلف برای صندلی ها در نظر گرفته شده است.

تست و بررسی کی ام سی X5 ؛ میراث دار

گیربکس CVT استفاده شده در نسخه اتوماتیک ام وی ام ۵۵۰ از نسل قدیمی این گیربکس‌ها است و عملکرد آن به اندازه نمونه‌های جدید، بهینه و هوشمندانه نیست. این گیربکس در زمان حرکت با سرعت‌های نسبتاً بالا، دور موتور را بیش از حد بالا نگه می‌دارد که باعث ایجاد سروصدای آزاردهنده در کابین می‌شود. سیستم تعلیق mvm 550 عملکرد نرمی دارد و در مسافت‌های طولانی رضایت سرنشینان را جلب می‌کند. هرچند این نرمی تاحدودی روی هندلینگ خودرو اثر منفی داشته است اما در یک سدان خانوادگی مثل ام وی ام ۵۵۰، کیفیت سواری اولویت بالاتری دارد.

بعد از بررسی مزایای ام وی ام 550 نوبت آن است که نگاهی هم به نقاط ضعف این سدان خانوادگی داشته باشیم. از رقبای ام وی ام 550 در ایران می توان به خودروهایی همچون جک جی 5، برلیانس H330 و دنا اشاره کرد. البته یکی از دلایل کاهش نمره MVM 550، به قیمت نسبتا بالای آن باز می‌ گردد وگرنه اگر این خودرو در بازه زیر 50 میلیون تومان عرضه شود، قطعا به یکی از محبوبترین ها بدل خواهد شد. در ادامه می‌توانید مشخصات فنی مهم‌ترین رقبای ام‌وی‌ام 550 را مشاهده کنید. این خودرو کاملا اتوماتیک چک می‌شود و کاملا هوشمند است هم آب و هم روشن و هم گیربکس در صورت وجود اشکال اجازه حرکت به خودرو نمی‌دهد و شما را مطلع می‌کند.

درباره اسب بخار

قیمت این سدان خانوادگی جمع‌وجور در بازار ایران بسته به تیپ خودرو و جعبه‌دنده، متفاوت است. ام‌وی‌ام 550 در تیپ معمولی، قیمت ۱۱۰ میلیون تومان برای نسخه‌ی دستی و ۱۴۰ میلون تومان برای نسخه‌ی خودکار دارد. با توجه به طراحی بخش عقب خودرو و عدم وجود دید کافی به این بخش، دوربین دید عقب برای این خودروی ضروری است و خوشبختانه شاهد ارائه‌ی آن و همچنین حسگر پارک در عقب خودرو هستیم.

ام وی ام ۵۵۰ از یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۳۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۰ نیوتن متر بهره می‌گیرد. نیروی این پیشرانه هم از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) به محور جلو این سدان کامپکت منتقل می‌شود. ام وی ام ۵۳۰ در زمان عرضه به بازار با یک نقد جدی از سوی خریداران مواجه بود. بسیاری از افراد، ظاهر آن را نامتناسب می دانستند و کم تر کسی پیدا می شد که از آن به عنوان یک خودرو زیبا یاد کند. ۵۵۰ سال ها بعد توسط چری به عنوان فیس لیفت رسمی و جایگزین ۵۳۰ طراحی شد.

ام وی ام 550 یکی از محصولات اقتصادی چری است که در سرزمین اصلی با نام چری E5 شناخته می‌شود. این خودرو در فاصله سال‌هایی 2011 تا 2016 به تولید رسید و تنها کشور تولید کننده آن خارج از چین، ایران بوده است. چری E5 در حقیقت نسخه فیس لیفت چری A5 محسوب می‌شود، خودرویی که در ایران با نام ام وی ام 530 شناخته می‌شود. طراحی خودرو دارای سنگینی خاصی است و اگر علاقمند به خرید خودروهایی هستید که نمایی سلطنتی را در ذهن دیگران به وجود بیاورد، چری MVM 550 بهترین انتخاب شماست. فضای مناسب و کافی برای سرنشینان و صندوق جا دار این خودروی ۲ لیتری، باعث شده است که چری MVM 550 به عنوا یک خودروی خانوادگی نیز کاربرد خود را داشته باشد. گیربکس CVT استفاده شده در نسخه اتوماتیک ام وی ام 550 از نسل قدیمی این گیربکس‌ها است و عملکرد آن به اندازه نمونه‌های جدید، بهینه و هوشمندانه نیست.

از این رو در صورت بروز مشکل در برخی شهرستان‌ها و جاده‌های فرعی، امدادرسانی با مشکل رو‌به‌رو می‌شود. قطعات یدکی این خودرو نیز به‌صورت گسترده در بازار آزاد موجود نیست و به‌علت کمبود قطعات و عدم گستردگی، قیمت بالایی دارد. سیستم تعلیق خودرو در جلو از نوع مک فرسون با فنر پیچشی و میله‌ی نگهدارنده‌ی ضد لغزش و در عقب از نوع کشنده چندگانه با فنر پیچشی است که سواری تقریباً خوبی ارائه می‌کند. البته در برخی مواقع ضربات و کوبش‌های غیر عادی در سیستم تعلیق مشاهده می‌شود؛ ولی در کل سواری و هندلینگ ام‌وی‌ام 550 قابل قبول است و به‌عنوان سدان جمع‌وجور شهری، عملکرد خوبی دارد و نباید انتظارات زیادی از این خودرو داشته باشیم.

اما بعضی از مالکان عدد 9 لیتر در هر 100 کیلومتر را هم اعلام کرده‌اند؛ فراموش نکنید که در شهر میزان مصرف سوخت افزایش می یابد. در این رنج قیمت امکانات رفاهی MVM 550 در سطح قابل قبولی قرار دارند که از جمله آن می توان به سنسور دنده عقب، رینگ‌های آلومینیومی، روکش چرمی صندلی‌ها، مه شکن جلو و عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی و تنظیم چهار جهته صندلی راننده اشاره کرد. MVM 550 با عنوان یک سدان ارزان قیمت موفق نشد با محصولاتی مثل پژو پارس و تندر 90 رقابت کند. چری یک پیشرانه ۲۰۰۰ سی سی تنفس طبیعی دارد که بسیار به آن علاقه‌مند است!

مشخصات فنی ام وی ام ۵۵۰: مناسب برای خانواده

مدیران خودرو که شریک تجاری چری در ایران است، چری E5 را در سال 1393 با نام ام وی ام 550 در دو نسخه دنده دستی و اتوماتیک به صورت مونتاژ شده به بازار کشور عرضه کرد. با وجود این که ام وی ام 550 در کلاس سدان های خانوادگی ارزان قیمت قرار می گرفت، اما نتوانست در بازار ایران موفقیت چشم گیری به دست آورد و مونتاژ آن در سال 1395 به طور کامل متوقف گردید. خودروی ام‌وی‌ام 550 مجهز به یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۴ سیلندر با آرایش خطی است که ۱۶ سوپاپ دارد و توان خروجی این پیشرانه معادل با ۱۳۹ اسب‌بخار  در ۵۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۸۲ نیوتن‌متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه است. وزن این سدان خانوادگی ۱۳۶۰ کیلوگرم است که با توجه به قدرت پیشرانه و وزن مناسب خودرو، شتاب‌گیری به‌خوبی صورت می‌گیرد و قابل قبول است.

ام‌وی‌ام 550 اتوماتیک تصادفی، مدل ۱۳۹۵

برخلاف ظاهر خارجی ام وی ام 550 که با ام وی ام 530 به کلی متفاوت است، تغییرات خاصی در کابین این خودرو مشاهده نمی‌شود و حتی می‌توان گفت که کابین ام وی ام 550 نسبت به ام وی ام 530 ساده‌تر طراحی شده است. خطوط سیال و منحنی بدنه در فضای داخلی نیز ادامه دارند و به جرات می‌توان گفت که هیچ خط تند و تیزی در کابین مشاهده نمی‌شود. در واقع ام وی ام 550 و ام وی ام 530 از نظر مشخصات فنی و پلتفرم هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و تمایزات آن‌ها به موارد ظاهری و آپشن‌ها ختم می‌شود.

گذشته از نمای کاملاً ساده‌ی کنار خودرو که مزین به چرخ‌های ۱۵ اینچی است، با نگاهی اجمالی به بخش عقب خودرو متوجه پایان یافتن ایده‌های طراح خودرو خواهیم شد. البته از خودروی اقتصادی در این کلاس، نباید انتظار بیشتری داشت؛ اما با این حال طراحی نمای عقب می‌توانست بهتر از این باشد. چراغ‌های عقب و مجموعه‌ی سپر عقب طراحی ناهماهنگ و ناشیانه‌ای دارند و هیچگونه جلوه‌ی خاصی در آن‌ها دیده نمی‌شود.

شتاب گیری ثانویه با ۵۵۰ اتوماتیک نسبتاً بهتر پیش می رود، اما باز هم نمی توان از لقب هیجان انگیز برای آن استفاده کرد. سواری نرم و خانوادگی پسند را یکی از مهم ترین ویژگی های ام وی ام ۵۵۰ و نقطه قوت آن باید دانست که این ویژگی را کاملاً از ۵۳۰ به ارث برده است. اما در کنار این سواری نرم و راحت، پایداری متوسط را از ایرادات اصلی این سدان چینی باید دانست که بخش زیادی از آن به نبود سیستم کنترل پایداری (ESP) در خودرو باز می گردد. ۵۵۰ که با سودای جانشینی ۵۳۰ به بازار آمد، هرگز مانند پدرش ندرخشید و خیلی زود با مشتریان ایرانی خداحافظی کرد.

تنوع محصولات این شرکت طی دهه 1390 افزایش یافت و خودروهای جدیدی همچون ام وی ام 550 و نسل دوم ام وی ام ایکس 33 وارد بازار کشورمان شدند. ام وی ام 550 در حقیقت نسخه بروز شده و ارتقا یافته ام وی ام 530 محسوب می‌شود، سدان کوچک و اقتصادی مدیران خودرو که رقیب سمند، پژو پارس و لیفان 620 در بازار ایران محسوب می‌شد. عرضه ام وی ام 550 به بازار ایران با افزایش قیمت نسبی خودروها در میانه دهه 1390 همراه بود، از این رو ام وی ام 550 از سطح رقابت با محصولات داخلی فراتر رفت و به هماورد بسترن B50 و جک J5 تبدیل شد. این خودرو برخلاف برادر بزرگترش یعنی ام وی ام 530، عمر کوتاه‌تری در خط تولید مدیران خودرو داشت ام وی ام 550 امروزه یکی از معدود خودروهای دست دوم اتوماتیک بازار محسوب می‌شود که با قیمت مناسبی قابل خریداری است. چری در طراحی داخلی ۵۵۰ مانند طراحی بیرونی تا حدی تلاش کرده است فضا را مدرن تر و عامه پسندتر از آب درآورد. فرم جانمایی دریچه های تهویه میانی و پنل سیستم صوتی، ارگونومی خوبی دارد.

محصولات چری به عنوان یکی از برند های خودروهای چینی از جمله ماشین هایی است که در مدل های مختلفی در کشور وجود دارد و دارای کیفیت و قیمت های نسبتا مناسبی هستند. چری MVM 550 که با نام E5 نیز شناخته می شود یکی دیگر از محصولات شرکت های چینی است که در کلاس سدان قرار دارد. مدیران خودرو طی دهه 1390 خورشیدی، جای پای خود را در صنعت خودروسازی ایران محکم کرد.

به همین بهانه در این مطلب به سراغ بررسی مزایا و معایب ام وی ام ۵۵۰ رفته‌ایم. ام وی ام 550 یکی از سدان‌های چینی است که در زمان خود توانست موفقیت نسبی در بازار کشورمان کسب کند. به همین بهانه در این مطلب به سراغ بررسی مزایا و معایب ام وی ام 550 رفته‌ایم.

عزیز بخر، ببین کی گفتم، بخر، بعد بنداز سربالایی و پیج جاده های شمال، ببین چه خودرویی گرفتی عشق کن. عملکرد جعبه دنده دستی نیز اگرچه مورد رضایت مالکان واقع شده است اما برخی از مالکان از وجود صدایی شبیه به «زوزه» در دنده‌ های یک و دو ابراز نارضایتی می‌ کنند. واضح است که نتوان به طور دقیق و قطعی، نسبت به عمومیت داشتن یا نداشتن این ویژگی‌ ها اظهار نظر نمود چرا که در اینجا قادریم تنها تجربه عده معدودی از مالکان این خودرو را به سمع و نظر شما برسانیم. در این مطلب سعی نموده‌ ایم تجربه تنی چند از مالکان محترم خودروی MVM 550 را با شما مخاطبان گرامی به اشتراک بگذاریم تا نسبت جنبه‌ های مثبت و منفی این خودرو از نگاه برخی خریدارانش بیشتر اطلاع پیدا نمایید. چراغ های خودرو به نحوی برروی سپر و نمای جلویی خودرو قرار گرفته اند که طرح یک لبخند شیطنت آمیز را به ذهن می آورد و به همراه مه شکن های قرار گرفته در بخش پایینی سپر، تصویر جالبی از نمای روبرویی خودرو به دست داده است. خیلی قویتر از خودروهای ایرانی است که مافیای قوی خودرو آنها را از حلبی میسازند .

طراحی ام وی ام 550 اتوماتیک

مدت‌زمان رسیدن از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت ۱۰.۸ ثانیه و حداکثر سرعت این سدان خانوادگی ۱۳۶۰ کیلوگرمی، ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است که قابل قبول تلقی می‌شود. اما ناهماهنگی زیادی بین پیشرانه و جعبه‌دنده‌ی CVT وجود دارد و عملکرد آن چندان راضی‌کننده، دقیق و هوشمند نیست. بخش فنی ام‌وی‌ام 550 چندان باکیفیت و قابل اعتماد نیست و دلیل این نقد، استفاده از قطعات بی‌کیفیت چینی در جای‌جای این خودرو است. در مجموع و با توجه به وضعیت فعلی بازار خودرو کشورمان، بایستی قیمت ام وی ام ۵۵۰ در نسخه‌های کارکرده را معقول و منطقی بدانیم. چراکه در حال حاضر می‌توانیم با قیمتی تقریباً مشابه یک سدان داخلی کلاس متوسط، نسخه‌ای سالم از mvm 550 اتوماتیک را بخریم که علاوه بر بهره‌گیری از گیربکس اتوماتیک، از نظر وجود برخی آپشن‌ها و قدرت پیشرانه هم دست بالاتر را دارد. امکانات ارائه‌شده در ام‌وی‌ام 550 با توجه به بازه‌ی قیمتی، مناسب و قابل قبول است و می‌توان به این نکته اشاره کرد که اکثر امکانات رفاهی این خودرو کم و بیش در تمامی رقبایش وجود دارد و از این لحاظ خودروی چشمگیری به شمار می‌رود.

ویژگی های ام وی ام 550 دنده ای و اتوماتیک + راهنمای خرید

ام وی ام 550 دارای پیشرانه ی دو لیتری میباشد که توان تولید 130 اسب بخار را دارد و همانطور که گفته شد در دو نسخه اتومات مجهز به گیربکس CVT و دنده ای این نیرو به جلو منتقل می شود و با وزن 1410 کیلوگرمی 100 کیلومتر را در 10.8 ثانیه طی میکند. عایق بندی صوتی کابین نیز در حد مناسبی ارزیابی شده و اکثر سوال شوندگان از نرمی سیستم تعلیق و سکوت نسبی کابین ابراز خوشحالی کرده اند. نمای جانبی ام وی ام 550 ساده و بدون آلایش است و همه چیز بدون هیچ گونه حجم اضافه سرجای خود قرار دارد.

ام‌وی‌ام 550 اتوماتیک، مدل ۱۳۹۴ نقد و اقساط

همان‌طور که در قسمت قبل اشاره کردیم، طراحی ام وی ام 550 حاصل فیس لیفت اساسی چری روی مدل A5 یا ام وی ام 530 است. طی این فیس لیفت خطوط تند و تیز بدنه حذف شدند و جای آن‌ها را خطوط منحنی گرفت. همانند اکثر فیس‌لیفت‌ها، جلوپنجره بیشترین سهم تغییرات به خود اختصاص داده است. چراغ‌های بزرگ با لبه‌های کشیده، الگوی مشترک طراحی خودروهای چری در آن دوران بودند که علاوه بر ام وی ام 550، در ام وی ام 315 نسل اول و ام وی ام X33 نسل دوم نیز مشاهده می‌شوند. در ارزیابی های انجام شده زمان مورد نیاز برای رسیدن به شتاب  کیلومتر در ساعت برای چری E در حدود ۱۰٫۸ ثانیه ارزیابی شده است. همچنین حداکثر سرعت خودرو نیز برابر با ۱۸۵ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

در بازار، خرید و فروش ام وی ام ۵۵۰ به خوبی دیگر محصولات این نشان چینی نیست و معمولاً مالکان آن، زمان انتظار زیادی برای به فروش رفتن اتومبیل خود تحمل می کنند که این نکته را از بدترین ویژگی های ام وی ام ۵۵۰ باید دانست. در این زمینه، جک J5، که رقیب اصلی ام وی ام ۵۵۰ است، اوضاع به مراتب بهتری دارد، چراکه بیش تر در بازار معامله می شود و مشتریان ایرانی هنوز آن را به دست فراموشی نسپرده اند. خودروهای چینی در بازارهای داخلی توانسته اند بازار خرید و فروش را به خوبی به دست آورده و علاقمندان بسیاری در بین مردم کشورمان پیدا کنند.

{

مشخصات و اطلاعات فنی "ام وی ام 550 اتوماتیک"

|}

در پاسخ به پرسش بالا باید بگوییم اگر در دوره میان‌سالی خود هستید و تمایل دارید یک خودرو خانوادگی کم دردسر داشته باشید که نسبت به مبلغ پرداختی، آپشن‌های خوبی داشته باشد؛ ام وی ام ۵۵۰ (به خصوص در نسخه اتوماتیک) گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. به عنوان آخرین مورد در لیست معایب ام وی ام ۵۵۰ باید به بازار خرید و فروش کم رونق آن اشاره کنیم. هرچند نسخه‌های صفرکیلومتر ام وی ام ۵۵۰ در زمان تولید، خریداران پرشماری را به خود جذب کردند اما حتی در همان زمان هم وضعیت خرید و فروش نسخه‌های کارکرده این خودرو چندان جالب نبود. پیشرانه مذکور از نظر بازدهی و مصرف سوخت در سطحی پایین‌تر از پیشرانه‌های جدید توربو قرار می‌گیرد اما در بحث استهلاک و سازگاری با بنزین موجود در کشورمان، وضعیت بسیار بهتری دارد. عملکرد موتور ام وی ام ۵۵۰ هم خوب است و چابکی قابل قبولی را به این خودرو می‌بخشد.

یکی از ویژگی های ام وی ام ۵۵۰ این است که حداقل تناسبات لازم در طراحی بیرونی آن به مراتب بهتر از ۵۳۰ رعایت شده اند. جلوپنجره با ابعاد بزرگ و کروم کاری فراوان، جلوه ای لوکس پیدا کرده است. سپرهای جلو و عقب نسبت به ۵۳۰ حجیم تر شده است و بیش تر با هیکل عضلانی خودرو مطابقت دارند. طراحی نمای عقب از آن حالت کسل کننده سابق خارج شده و چراغ ها عامه پسندتر به نظر می رسند. جزییات ظاهری از قبیل آینه ها، دستگیره ها و رینگ ها، همچنان ساده و بی روح هستند. البته مشکل عدم هماهنگی سایز رینگ ها با جثه خودرو که در ۵۳۰ وجود داشت، دیگر در ۵۵۰ به چشم نمی آید.

این پیشرانه بر روی بسیاری از خودروهای چری و ام وی ام در ایران هم به چشم می خورد. ام وی ام ۵۵۰ نیز از این قاعده مستثنا نیست و به همین پیشرانه ۱۳۲ اسب بخار مجهز شده است. قدرت و گشتاور این پیشرانه برای سدانی در رده ۵۵۰، کاملاً کافی به نظر می رسد.

{

جدول قیمت روز هایما 8S کارخانه و بازار آزاد

|}

یکی دو مورد هم روغن ریزی جعبه فرمان گزارش شد که با مراجعه به نمایندگی و استفاده از گارانتی، جعبه فرمان به طور کامل و بدون اخذ هزینه از مشتری، تعویض شد. جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. همچنین پس از رونمایی ، فروش این محصول به تعداد محدود آغاز خواهد شد که شرایط فروش آن در سایت ممتاز نیوز اعلام می گردد . با استفاده از تمامی کارت های بانکی عضو شتاب می توانید پرداخت خود را انجام دهید.


خودرو mvm x22 قیمت